Startsida        Facebook        Bloglovin'        Bloggdesign        Arkiv       Mer om mig        Kontakt

Välkommen till min fotoblogg!

Mitt namn är Ulrika Sandin. Jag är en 32-årig förskollärare som har två stora intressen här i livet: fotografering och sång! Båda intressen utövar jag på en amatörmässig nivå men jag känner själv att jag utvecklas inom båda två hela tiden. Det är jättekul!

Det här är min offentliga blogg där du får se bilder från mina fotningar och ibland läsa om min vardag. Hoppas du kommer tillbaka!

PS. Känner du mig och vill komma till min lite mer privata blogg så tryck här, lösenord kan du fråga om via facebook eller mail. Kontaktuppgifter hittar du längst upp på sidan!

Om mig

Välkommen till min blogg!  I min blogg kommer jag visa foton som jag tagit och kanske skriva en rad eller två ibland. Jag är jätteglad och tacksam för alla som vill följa mig! Jag fotar livet med småbarn, sambo och jobb och jag fotar mina tankar och funderingar. Jag fotar ibland vårt hus och diverse renoveringar vi gör. Jag fotar även en del på beställning, det kan vara all från bröllop och dop till familjefoton och djur.

Vem är jag då? Jag är en tjej från Västgötska urskogen. Jag växte upp i en liten by som heter Od, där det inte finns mer än 350-400 invånare. Min pappa var bonde (han gick bort våren 2010, och jag saknar honom otroligt mycket varje dag) och vi bodde på bondgård.  Min mamma var hemma tills jag började skolan, sen började hon jobba inom äldrevården. Jag är yngst i enbarnaskara på sex stycken, där mina syskon är från 20 till 7 år äldre än mig.

Jag gick i Ods skola till och med sjätte klass, sedan flyttar man till högstadiet i Herrljunga. När det var dags för gymnasiet sökte jag mig till Ulricehamn och musik-estetiska programmet. Det var verkligen tre roliga år! Sedan gick jag hemma i ett halvt år, vickade lite på förskolor för att sedan läsa upp lite betyg på komvux i ytterligare ett halvt år. (Någonstans här mötte jag min man, som bodde i Kungsbacka och i stort sett varje helg och ledig tid gick åt till att umgås med honom.) Där efter var det dags för högskolan, och Borås. Jag lyckades få ett studentrum, där jag absolut inte trivdes, sökte mig till Kungsbacka och flyttade in hos Patrik, min man. Det gick finemang att pendla till Borås i tre år tills jag var färdig med min förskollärarutbildning. Att få jobb gick relativt lätt och jag började jobba redan innan min utbildning var officiellt slut.

Efter ett tag tröttnar vi på lägenhetslivet och köper hus en bit utanför staden, på landet. Underbart ställe! (Patrik är snickare så renoveringsobjekt var självskrivet.) Efter cirka ett år i hus föds vår son, Emil. Jag är mammaledig i ett och ett halvt år. Sen hinner jag jobbar ett år till innan vår dotter Emma föds. Jag är mammaledig ytterligare ett och ett halvt år och börjar sedan jobba igen. På hösten 2014 bestämmer vi oss för att det nog är dags att vi gifter oss, så det gör vi! Utan att någon annan vet om det, så det blev en liten överraskning.
Jag ska inte ljuga, jag tycker livet är underbart (trots att det är väldigt intensivt med småbarn och heltidsjobb) just nu. Älskar min man, älskar mina barn, och alla andra i min familj.
 
Jag har, liksom alla andra, något jag brinner extra mycket för. Jag älskar att fotografera, och jag älskar att sjunga

Jag fotar på känsla, har ingen utbildning alls inom det, inte det minsta. Jag äger en Canon EOS 60D. Ingen proffsutrustning alls. Men för mig räcker det alldeles utmärkt. Ta gärna en titt på min facebook-sida där jag lägger upp bilder som jag tar. Ulrika Sandin photography

Jag sjunger i en kör, Varla gospel. Vår körledare heter Jenny Roos och har varit hos oss sen i januari 2012. Vi har haft lite otur de senaste åren med körledare som slutat och har haft svårt att hitta en ny, så nu hoppas vi hon stannar hos oss länge!
 
Jag hoppas att ni ska följa min blogg och läsa allt om mina glädjeämnen och sorger och titta på mina bilder. Vem du än är så är du väldigt välkommen hit!
 



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: